منتديات كوكي للصور بها كل ما تريدة من ( كل انواع الصور من رومانسية وانيمي و ورود و قلوب ....وغيره من صور ,برامج, استايلات, ديكورات, مكياج, فساتين, توبيكات, شروحات, دروس فيتوشوب , خامات, خلفيات, مكافح فيروسات2010, ماسنجريات, كتب.......وغيره ) |
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى | |
المتواجدون الآن ؟ | ككل هناك 1 عُضو حالياً في هذا المنتدى :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 1 زائر لا أحد أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 16 بتاريخ الأحد يوليو 14, 2013 9:56 pm |
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية | |
|
| Maya Spitfire Modeling and Texturing | |
| | كاتب الموضوع | رسالة |
---|
tina Admin
عدد المساهمات : 644 تاريخ التسجيل : 22/05/2010 العمر : 37
| موضوع: Maya Spitfire Modeling and Texturing السبت سبتمبر 04, 2010 7:16 pm | |
| [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]a Spitfire Modeling and Textuting
- Create this great looking Spitfire in
this twelve hour Modelling and Texturing tutorial from SimplyMaya.com re-released for our January sale with a 40% discount. We begin this project by setting up image planes using a side and front view of our Spitfire. Next we will create Nurbs primitives to block out the correct shape and proportion of the plane. Once the plane is blocked out we will refine the shapes in Nurbs and then convert them to Polygons to add geometry for more precise shaping. When the plane has its basic geometry we will then convert to Sub-d's to start pulling out the details. Some of the tools we will cover are split polygon, extrude edge/face and sculpt polygon.
- After our model is complete we will
explore the world of texturing. We start with learning how to create a flat workable UV map and then we'll cover different mapping techniques like planar map and automatic mapping as well as tools like cut and sew UV's. Following our complete UV map, we will import an UV snap shot into a paint program like Photoshop to learn how to hand paint our textures using a variety of options including using layers and filters. We will also create a colour map and bump map, as well as a specular map. Then you will set up your lighting and apply your final render.
The texturing for this tutorial starts at part 13
# Length: 12 Hours 30 Mins # Author: Kurt Boutilier # Software Used: Maya # Format: DIVX (800x600)
Download Links: Modeling: [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]Texturing: [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] Source: [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] | |
| | | | Maya Spitfire Modeling and Texturing | |
|
مواضيع مماثلة | |
|
| صلاحيات هذا المنتدى: | لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
| |
| |
| |
|